معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری:

علمای دینی در راس تمام حرکت‌های انقلابی هستند

(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۱۲

معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری گفت: در طول تاریخ هر حرکت انقلابی که انجام شده است، یک روحانی و عالم دینی در راس بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، حجت الاسلام احمد مروی در کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر خوبی درباره علمای استان بوشهر دارند و این استان دارای جایگاه علمی و دینی بالایی است.
 
وی از علامه بلادی و دیگر علمای استان بوشهر به عنوان افتخارات عرصه روحانیت نام برد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نگاهی به دین‌داری و دین‌مداری در استان بوشهر دارند که نتیجه تلاش حوزه‌های علمیه و عالمان دینی این استان است.
 
 معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری در ادامه به موضوع انقلابی‌گری در حوزه اشاره کرد و ادامه داد: حوزه و علما و روحانیون در جامعه اسلامی دارای اهمیت بسیار زیادی است.
 
 وی با اشاره به نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: همه بزرگان دینی جمع شدند تا این انقلاب شکل گرفت؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، علمای شیعه ذخیره عظیمی برای این انقلاب ایجاد کردند و حضرت امام خمینی(ره) سهم عظیمی به این ذخیره اضافه کرد.
 
 مروی با تاکید بر اینکه روحانیت در طول تاریخ دارای اعتبار بالایی بوده است، افزود: علمای دین و به ویژه علمای شیعه تنها به نوشتن اکتفا نمی‌کنند و در طول تاریخ هر جایی که تهدید برای جان و مال و ناموس مردم بوده است، روحانیت وارد عمل شده است.
 
 وی اضافه کرد: در طول تاریخ هر حرکت انقلابی که انجام شده است، یک روحانی و عالم دینی در راس بوده است؛ در حمله چنگیز مغول و دیگر صحنه‌ها شاهد حضور علما برای مقابله و جلوگیری از کشتار و خرابی‌ها بودیم.
 
 معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: دشمن این موضوع را به خوبی دانسته است و می‌خواهد عالمان دینی و روحانیت را از بین ببرد و همه تلاش دشمن این است که روحانیت را از انقلاب جدا کند.
 
 وی تصریح کرد: اگر یک روحانی گمنام که سطح علمی پائین دارد، در گوشه‌ای حرفی را بر خلاف این نظام بزند، دشمن از او به عنوان عالم برجسته دینی نام می‌برد و تلاش می‌کند که مخالفت او را بزرگ کند.
 
مروی گفت: دشمن می‌داند که اگر بین روحانیت و نظام فاصله بیاندازد مرگ هر دو را رقم زده است ولی همانگونه که تاکنون موفق به این کار نشده است، در ادامه هم به این هدف نمی‌رسد.
 
وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید نسبت به مسائل عمومی جامعه حساس باشند، افزود: روحانیون باید دفاع عقلانی داشته باشند و در همه صحنه‌های دفاع از نظام و دین حضور داشته باشند.
 
معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: روحانیون باید در هر جایی که اشکال و ایرادی می‌بینند به صورت صحیح بیان کنند و برای رفع آن ایراد تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی نمی‌تواند نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد، اضافه کرد: حوزه باید کاری ظعیم، عالمانه و فقیهانه داشته باشد.
 
مروی با اشاره به اینکه پاسخگویی از وظایف مهم روحانیت است، ادامه داد: باید به مسائل مختلف فقیهانه پاسخ داد و این موضوع نیازمند داشتن بصیرت و تحلیل صحیح از مسائل است.
 
وی با بیان اینکه روحانی مرجع و پناهگاه مردم است، افزود: امروز سوالات فقط در مورد نماز و روزه و طهارت نیست و بلکه سوالات مختلفی در ذهن مردم است و اگر روحانیون نتوانند به سوالات مردم پاسخ صحیح دهند، مرجعیت خود را از دست می‌دهند و دیگران جای آن را می‌گیرند و این آغاز انحراف است.
 
معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه روحانی باید دشمن‌شناس باشد، تصریح کرد: اگر روحانی دشمن‌شناس نباشد نمی‌توانند مردم را به خوبی برای مقابله با دشمن توجیه کند.

 

وی دفاع عقلانی و منطقی از مبانی انقلاب را یک ضرورت دانست و افزود: علت اصلی دین‌گریزی مردم تعلیمات غلطی است که به این نام ارائه می‌شود؛ دفاع بد از دین بدترین نوع دفاع است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید