مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر عنوان کرد:

اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس در راستای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان قابل تقدیر است

(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۴۵

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با بیان این که اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان منطقه با مشارکت و حمایت همه جانبه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست، گفت: اجرای این طرح در سه سال اخیرزمینه مناسب برای توانمند سازی و فرصتی برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و توسعه منطقه را فراهم کرده است.

ناصر کرمی، درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با بیان این مطلب افزود: صنعت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براساس رسالت و مسئولیت اجتماعی خود، در سال های گذشته با نگاهی آموزشی فعالیت های موثر و اقدامات مطلوبی در حوزه آموزش و توانمند سازی دانش آموزان اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان که در سطح منطقه ویژه پارس در ۶ شهرستان در راستای کمک به توانمند سازی، رشد تحصیلی و ارتقاء علمی دانش‌آموزان در حال اجرا است افزود: این طرح از سال 93 در شهرستان های عسلویه و کنگان کلید خورد و بعد از سه سال شعاع این طرح به ۴ شهرستان دیگر توسعه یافت و تاکنون در مجموع 681 دانش آموز در شهرستان های دیر، کنگان ، جم، عسلویه ، دشتی  و دشتستان از این کلاسها بهره مند هستند .

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر، دانش آموزان سال چهارم و در آستانه کنکور شهرستان های تحت اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان منطقه ویژه طی سه سال گذشته رتبه های دو، سه رقمی و زیر هزار را در کنکور سراسری دانشگاههای کشور به خود اختصاص داده اند و تاکنون موفقیت های چشمگیر و حائز اهمیتی در کنکور در رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و گروه ریاضی و فیزیک بدست آورده اند به گونه‌ای که رتبه دو رقمی ۲۴ در کنکور سراسری سال قبل برای اولین بار در استان بوشهر از نفرات شرکت کننده در این طرح بود.

کرمی تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی امسال کلاس‌های تقویتی و توانمند سازی با حضور دانش آموزان برگزیده سال سومی و چهارمی در 6 شهرستان منطقه زیر نظر معلمان، دبیران و مشاوران برگزار شده که به ترتیب در شهرستان دیر 80 دانش آموز، کنگان 54 دانش آموز، جم 89 دانش آموز، دشتستان ۱۸۹ نفر(۹۴ نفر شهر خورموج و ۴۳ نفر شهر کاکی) و عسلویه 71 دانش آموز در این طرح حضور دارند و تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در همین راستا همه مسئولان و مدیران آموزش و پرورش منطقه ویژه پارس باید از این فرصت برای پیشرفت هرچه بیشتر دانش آموزان شهرستان های دیر، کنگان، جم، عسلویه، دشتی و دشتستان بهره ببرند چرا که آموزش و پرورش نقشی موثر و سازنده در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع دارد و پیشرفت هر جامعه ای در ابعاد مختلف وابسته به معلم ، مدرسه و مقطع تحصیلی متوسطه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با اشاره به این که صنعت نفت نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش و محیط پیرامونی مناطق نفت خیز بویژه پارس جنوبی دارد، اظهار کرد: منطقه ویژه با اجرای این طرح طی چند سال گذشته موجب شده دانش آموزان علاقمند و پرتلاش، گام های بلندی برای ورود به دانشگاهها و مراکز علمی معتبرکشور و کسب رتبه های علمی بردارند.
این مقام مسئول اقدامات موثر و نقش سازنده سازمان منطقه ویژه پارس در راستای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را قابل تقدیر و چشمگیر دانست و تاکید کرد:‌ مسیر موفقیت‏،‌توسعه و پیشرفت کشور با برنامه ریزی از آموزش و پرورش می گذرد و منابع انسانی محور توسعه در کشورهای پیشرفته است.

ناصر کرمی با تاکید براینکه اجرای طرح توانمند سازی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر لازم وضروری است و باید تداوم و استمرار یابد از تغییر نام این طرح به برنامه خبرداد و گفت: در نظر داریم با برنامه ریزی دقیق آموزشی در جهت تقویت این طرح در سطح استان و گسترش آن در کشور این طرح را به برنامه تغییر دهیم تا با ثبت آن در تقویم آموزشی استان بصورت کوتاه ، میان و بلند مدت بتوانیم در سال های آینده این برنامه را با شتاب و سرعت بیشتری اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر در ادامه از خدمات و زحمات مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای کمک های اثربخش و مطلوب به آموزش و پرورش عسلویه تقدیر و تشکر کرد و افزود: تعامل و حمایت سازمان منطقه ویژه در طرح‌های روستا مرکزی و طرح تقویت بنیه دانش آموزان بیانگر نگاه ویژه به امور عامل المنفعه و مسئولیت های اجتماعی است که تخصیص اعتبار 12 میلیارد و پانصد میلیون ریالی  به طرح روستا مرکزی گواهی این خدمات و فعالیت ها است.

وی درادامه به نقش پژوهشسراها و کانون‌های فنی  و حرفه ای به منظور مهارت آموزی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم برای هم افزایی برای توسعه و پیشرفت کشور مراکز فنی و حرفه ای بیشتری در سطح استان راه اندازی کنیم .
این مقام مسئول سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی متخصص را امری خداپسندانه و سازنده عنوان کرد و استمرار این طرح‌ها را زمینه ساز اعتلای سطح دانش و تخصص منطقه، استان و کشور برشمرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید