فردا با هدف معرفی محصولات و رفع نیازهای بازار

نخستین فن‌بازار صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران در پارس جنوبی برگزار می‌شود

(یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۰۰

نخستین بازار تخصصی تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری‏‌، سازمان منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس و شرکت های گازی و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی از فردا به مدت سه روز در منطقه ویژه پارس برگزار می شود.

خشایار پورمحمد شاهینی، رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس تاکید کرد: در این رویداد، قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه جهت کمک به بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات آنها در منطقه ویژه پارس جنوبی امضا می‌شود.
وی با اشاره به این که این رویداد مهم در پایتخت انرژی ایران (پارس‌‌جنوبی) در سطح و گستره وسیعی برگزار خواهد شد،‌ هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی شرکت‌های داخلی ارایه دهنده محصولات و خدمات فناورانه، رفع نیازمندی‌‌های صنایع، تسهیل در تبادل بازار بین شرکت‌های فناور و صنعتگران و کشف زمینه‌های جدید جهت فعالیت شرکت‌های فناور مستعد عنوان کرد.
خشایار پورمحمد شاهینی افزون بر این، بررسی انتقال تکنولوژی، بیان شرایط ورود به بازار منطقه به شرکت‌های فناورانه، تعامل واحدهای پژوهشی و عملیاتی صنایع منطقه با شرکت‌های فناور و تهیه وندور لیست شرکت‌کنندگان را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد مهم دانست.
رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توضیح داد: در نظر داریم نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران فضایی برای شرکت‌های فعال در این حوزه برای معرفی محصولاتشان باشد.
این مقام مسئول به جایگاه و نقش حائز اهمیت فن بازار در رشد و توسعه فعالیت اقتصادی شرکت‌های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 60 درصد شرکت‌هایی که در این رویداد حضور دارند دانش‌بنیان هستند و دیگر شرکت‌ها نیز فناوری ساخت داخل را ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به این که تاکنون بیش از 50 شرکت فناوری و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: ظرفیت بازار از نظر شرکت‌های فعال در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی بالا است، اما با توجه به این که بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران برای نخستین بار برگزار می‌شود بناداریم با تمرکز کامل و به نحو مطلوبی این رویداد را برگزار کنیم.
وی گفت: شرکت‌هایی که در این رویداد حضور دارند به یک رابط برای پیگیری پروژه‌ها و قوی‌تر کردن بازار نیاز دارند که این خدمات از فردای آخرین روز این نمایشگاه آغاز می شود و تا نمایشگاه سال آینده در زمینه بازاریابی و تجاری‌سازی ادامه دارد.
پورمحمد شاهینی به برگزاری کارگاه ها، برنامه های جنبی و نشست‌های تخصصی تبادل فناوری در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: معرفی محصولات و خدمات فناورانه، نشست‌های مشترک با واحدهای پژوهش و فناوری صنایع، نشست‌های بازرگانی و مناقصات و عقد قراردادها، کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی و همچنین تورهای صنعتی از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس و همچنین شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و  شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه از 2 الی 4 اسفند ماه برای علاقمندان و بازدیدکنندگان در پایتخت انرژی ایران گشایش می یابد .
فن بازار به معنای بازار فناوری و نوآوری و محلی برای مبادلات تکنولوژی است. در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به "عرضه‌کنندگان"، "متقاضیان"، "کارآفرینان" و "سرمایه‌گذاران" را دارد. در همین راستا‎‎ نخستین فن‌بازار نفت، گاز و پتروشیمی از بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین‌دستی صنایع نفت گاز و پتروشیمی تشکیل شده که شامل تجهیزات مکانیکی، تأسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرایند، محیط‌زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی است. شرکت‌کنندگان این فن‌بازار شرکت‌ها و صنعتگران داخلی، صنایع و مؤسسات مرتبط هستند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید