جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور:

رزمایش پدافند شیمیایی؛ آمادگی مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی در منطقه ویژه پارس را افزایش می دهد

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۰۴

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت: رزمایش پدافند شیمیایی به منظور ایجاد آمادگی مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی و حفظ شرایط مستمر تولید و ایمنی و امنیت منطقه ویژه پارس لازم و ضروری است.

 سردار علی اصغر زارعی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (چهارشنبه،‌ 11 اسفند ماه) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس افزود: این رزمایش مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفت، با هدف ارتقای آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و شناسایی خطرات و آسیب‌ها برگزار شد.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه پارس به دلیل تمرکز مجتمع‌های گازی، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی و تبادل مواد شیمیایی مختلف از آسیب‌پذیری‌های خاصی برخوردار است و این رزمایش امکان مقابله با حوادث احتمالی و مخاطرات طبیعی را ایجاد می کند.

دستورات اچ‌اس‌ایی برای حفظ ایمنی تاسیسات صنعت نفت و گاز کشور لازم و ضروری است

سردار زارعی ادامه داد: تدابیری همواره در دستورات اچ‌اس‌ایی سازمان پدافند غیرعامل برای جلوگیری و شناسایی پیامدهای غیرطبیعی در منطقه ویژه پارس در نظر گرفته شده که بزودی تدوین و ارسال خواهد شد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل افزود: این رزمایش موجب ارتقای آمادگی‌ و برقراری ارتباط دستگاههای پایین دست و بالادست امداد رسان و ایمنی در منطقه را فراهم می کند.

شناسایی نقاط آسیب پذیر قطب تولید گاز ایران در رزمایش اقتدار

وی به تداوم رزمایش های مختلف برای ایمنی و امنیت تاسیسات صنعت نفت و گاز در منطقه اشاره کرد وگفت: این رزمایش نقاط قوت و ضعف در سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری و بخش های ایمنی و پدافند عامل را به خوبی مشخص می کند و این رویداد موجب رفع نقاط آسیب پذیر خواهد شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید