مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مطرح کرد:

برگزاری موفقیت آمیز رزمایش عظیم نشت گاز ترش برای نخستین بار در عسلویه

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۳۵

مهدی یوسفی فرمانده ارشد HSE،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس با بیان این که رزمایش نشت مواد شیمیایی و گاز ترش به عنوان اقتدار با هدف سنجش آمادگی واحدهای ایمنی و عملیاتی و دیگر سازمان های مرتبط در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امروز برگزار شد، گفت: نتایج بدست آمده از این رزمایش در جلسه ای با حضور مسئولان اچ اس ایی صنعت نفت و کمیته بحران منطقه با هدف شناسایی نقاط ضعف مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار سایت منطقه ویژه پارس با یادآوری این که طی سال جاری 5 رزمایش در سطح کلان در منطقه برای ایجاد آمادگی با آتش سوزی، سیل و ... برگزار شده است، گفت: تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هیچ رزمایشی در سطح کلان در زمینه نشت مواد شیمیایی و گاز ترش اجرا نشده بود.
 
یوسفی اجرای مانورها و رزمایشهای ایمنی  آتش نشانی را یکی از راهکارهای افزایش و حفظ آمادگی نیروهای امدادی در منطقه دانست و گفت: با توجه به آمادگی ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سیل اخیر کمترین خسارت به تاسیسات و زیرساختهای این منطقه وارد شد و ما شاهد استمرار تولید گاز در این منطقه بودیم.
 
فرمانده ارشد HSEپدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس افزود: در رزمایش نشت مواد شیمیایی و گاز ترش اقتدار با سناریو نشت گاز ترش در خط تغذیه پالایشگاه چهار عملیات امداد و نجات 30 مسدوم فرضی با در نظر گرفتن جهت وزش باد شروع شد، خوشبختانه مسئولان منطقه نیز در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند که این امر حکایت از آمادگی نهاد های مربوطه در منطقه است.
 
 وی تصریح کرد: بعد از اتمام رزمایش متوجه شدیم که در صورت وقوع نشت گاز ترش در منطقه ما در بخش اتوبان بوشهر به بندر عباس دچار مشکل و نیز ترافیک سنگین خواهیم شد، از این رو با هماهنگی و همکاری مسئولان منطقه راهکارهای لازم در این زمینه نیز دیده خواهد شد.
 
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن تشکر از تمامی نهاد ها و سازمان های فعال در منطقه همچون بیمارستانها، راهداری، پلیس راه، نیروی انتظامی، شورای شهر و فرمانداری، اظهار داشت: در این رزمایش خوشبختانه نیروهای امدادی سرعت خوبی در واکنش از خود نشان دادند به طوری که بعد از تقریبا دو ساعت اوضاع به حالت عادی بازگشت.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید