جشنواره دانایی خلیج فارس زمینه ساز تعامل دانشگاه و صنعت است

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۱۴

رییس دانشگاه حلیج فارس بوشهر گفت:جشنواره دانایی خلیج فارس زمینه ساز تعامل دانشگاه و صنعت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،عبدالمجید مصلح در هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس اظهار داشت: این جشنواره دارای اعتبار و جایگاه ویژه‌ای است و زمینه تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس بر روی دو حوزه به صورت ویژه تمرکز دارد که شامل انرژی و دریا است و این محورها را به عنوان مزیت‌های کلیدی برای خود تعیین کرده است و تاکید ویژه بر توسعه و فناوری دارد.
 رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: موفقیت‌های خوبی در سال‌های اخیر کسب شده است. این دانشگاه در زمینه میزان ارجاعات دارای رتبه دوم کشور است و از نظر کمیت نیز دارای رتبه ۱۸ کشور است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر از نظر آموزشی و کیفیت رتبه هشتم کشور را دارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان ما در دانشگاه معتبر کشور ادامه تحصیل می‌دهند و در بسیاری از رشته‌ها رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کردیم.
مصلح با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر به جمع یک درصد دانشگاه موثر جهان پیوسته است، اضافه کرد: سه نفر از همکاران ما جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان هستند.
وی تاکید کرد: تاکنون همکاری های خوبی با صنعت داشتیم و با نهادهای مختلف همکاری و تعامل خوبی را داریم.
 رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: آزمایشگاه‌های خوبی را در دانشگاه خلیج فارس داریم و بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این آزمایشگاه‌ها شده است.
وی افزود: پایداری صنعت نیازمند توجه به علم و فناوری است. باید سختی‌های ارتباط دانشگاه و صنعت را به جان بخریم و شرایطی فراهم شود که تکیه به نفت و منابع طبیعی داریم.
مصلح بیان کرد: سال‌ها است که تصمیم داریم به سمت ایجاد ارزش افزوده برویم ولی به جایگاه خوبی نرسیده‌ایم.
وی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است ولی تا رسیدن به شرایط ایده‌ای خیلی کار داریم و هم مدیران صنعت و هم مدیران دانشگاه باید به مدل‌های مناسب برای ایجاد این ارتباط برسند.
 رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در عرصه فناوری صنعت نفت و گاز باید در استان بوشهر و استان‌های نفتی و گازی انجام شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید