قائم مقام وزیرنفت عنوان کرد؛

دستاوردهای چشمگیر صنعت نفت در پارس جنوبی

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۵:۳۷

قائم مقام وزیرنفت، سال ۹۶ را سال دستاوردهای خیره‌کننده در پارس جنوبی دانست و گفت: فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطثه ویژه پارس به نقل از شانا، مرضیه شاهدایی امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در بازدید از پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی یادآور شد: سال ٩٦ سالی پر از دستاوردهای خیره‌کننده در حوزه‌های مختلف صنعت نفت از جمله در پارس جنوبی بود.

وی با اشاره به این که افتتاح سه طرح بزرگ پارس جنوبی و امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی از جمله اتفاق‌های خوب برای صنعت نفت ایران بوده است، گفت: در ادامه روند رو به توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، تکمیل دیگر فازهای باقیمانده از جمله فاز ۱۳ را شاهد هستیم.

قائم مقام وزیر نفت ادامه داد: انتظار داریم ۲ فاز ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ تا پایان امسال به صورت آزمایشی به تولید برسند، این فازها سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسند.

شاهدایی، توسعه مجموعه بزرگ پالایشگاهی و سکوهای دریایی پارس جنوبی را نتیجه تلاش‌های متخصصان و مهندسان دلسوز صنعت نفت دانست و افزود: پیشرفت فاز ۱۳ پارس جنوبی قابل توجه است و آمادگی کامل برای بهره‌برداری ردیف نخست این فاز تا پیش از پایان امسال وجود دارد. 

وی ضمن قدردانی از مدیران و مجریان طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی اظهار کرد: می‌دانم به ثمر رسیدن این پالایشگاه‌ها چقدر زحمت داشته و امیدواریم بتوانیم گام موثری در توسعه کشور برداریم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید