سومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی به بهره برداری رسید

(یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۳۵

سومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی پس از پایان مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی، در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فازهای٢٤-٢٢ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: این ردیف شیرین سازی که هم اکنون با تولید ٨ میلیون مترمکعب گاز شیرین از فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار بهره برداری قرار دارد، با رسیدن به ظرفیت کامل تولید، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (معادل ١٤.٢ میلیون مترمکعب) گاز ترش را فراورش و پس از شیرین سازی به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق خواهد کرد.
 
هم اکنون ردیف های اول و دوم شیرین سازی گاز پالایشگاه فاز های ٢٤-٢٢ با دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ در مدار تولید قرار دارند که پس از راه اندازی دو سکوی ٢٢ و A ٢٤، دریافت گاز ترش از دو سکوی اصلی و اقماری این طرح تا بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
 
 فرهاد ایزدجو افزود: با بهره برداری کامل از این واحد پالایشی، امکان شیرین سازی روزانه ١.٥ میلیارد فوت مکعب گاز ترش از سه ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی فراهم می شود.
وی پیش بینی کرد آخرین ردیف شیرین سازی این پالایشگاه نیز تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
 
طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع(LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در حال اجرا است.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید