خشایار پورمحمد شاهینی خبر داد؛

رشد ٤ برابری طرح ًهای پژوهشی عملیاتی در منطقه ویژه پارس

(دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۹

خشایار پورمحمد شاهینی رییس پژوهش و فناوری سازمان از رشد٤ برابری طرح ًهای پژوهشی عملیاتی در منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  با تبریک آغاز هفته پژوهش به تعریف رسالت سازمان منطقه ویژه در این خصوص پرداخت و بیان نمود ؛با توجه به وظایف ذاتی تعریف شده برای سازمان منطقه ویژه در قوانین بالادستی صنعت نفت، مدیریت پژوهش و فناوری به عنوان بازوی دانشی سازمان و به منظور رفع تنگناها و مشکلاتی که تجربه، تخصص و دانش موجود در سازمان قادر به حل آنها نباشد عمل می نماید و از این رو است که پروژه های تعریف شده در این مدیریت کاملا جنبه ی کاربردی داشته به طوریکه آثار و نتایج استفاده از آنها به منظور بهبود و یا توسعه امور جاری سازمان به کار بسته می شوند.
پورمحمد شاهینی تصریح کرد: سه بخش عمده فعالیت های مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه را تعریف و اجرای پروژه های مطالعاتی پژوهشی، حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی و حمایت از آثار علمی بیان داشت و افزود ظرف سه سال گذشته تعداد 32 پروژه مطالعاتی پژوهشی در سازمان منطقه ویژه تعریف شده است که تعداد 24 پروژه آن عملیاتی گردیده است و نسبت به مدت مشابه قبل چهار برابر رشد داشته است. وی افزود در بخش حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی در بازه زمانی سه سال گذشته 102 پروژه مورد حمایت قرار گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه قبل دو برابر افزایش داشته است.
وی در ادامه به برگزاری هفتمین جشنواره دانایی محور خلیج فارس ( جایزه ملی شهید تندگویان ) و دو دوره فن بازار تخصصی نفت ، گاز و پتروشیمی با حمایت مستقیم سازمان منطقه ویژه در عسلویه اشاره نمود و افزود: سال گذشته برای نخستین بار جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت از تهران خارج شد و هشتمین دوره آن در سازمان منطقه ویژه پارس با حضور معاون محترم پژوهش ،‏ فناوری و مهندسی وزیر نفت برگزار گردید .
 ادامه داد تاکنون از پنج برنامه و همایش علمی حمایت شده و برای برگزاری شش برنامه ی علمی در سطح ملی نیز همکاری لازم به عمل آمده است. رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه پارس در بخش دیگری از سخنان خود از توجه به کارکنان به عنوان سرمایه های ارزشمند سازمان نام برد و اعلام نمود که ظرف 3 سال گذشته با نرخ رشد ده برابری نسبت به مدت مشابه قبل ‏، 416 نفر از کارکنان به همایش ها ، سمینارها و برنامه های علمی معرفی شده اند و سازمان منطقه ویژه در قالب شخصیت حقوقی در 35 برنامه علمی حضور داشته است.
خشایار پورمحمد شاهینی در بخش دیگری از سخنان خود، عمل به تعهدات اجتماعی در قبال محیط پیرامونی را یادآور شد و افزود در مدت سه سال گذشته و با رشد 13 برابری نسبت به مدت مشابه قبل و با هماهنگی های به عمل آمده تعداد 1112 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاههای سطح استان در قالب 82 برنامه ، از منطقه پارس جنوبی بازدید داشته اند و از 30 عنوان کتاب نیز در قالب چاپ و خرید حمایت به عمل آمده است.
وی در پایان سخنان خود از همراهی مدیریت ارشد سازمان و نیز همکاری و تلاش همکاران خود در مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه ‏، تشکر نمود و کسب عنوان دستگاه اجرایی برتر در حوزه پژوهش و فناوری سال 1397 در استان بوشهر را افتخار و برگ زرین یادگار سازمان منطقه ویژه انرژی پارس برشمرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید