طی 38 روز گذشته محقق شد؛

بکارگیری 82 نفر از جوانان شهرستان عسلویه در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس

(یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷) ۲۲:۰۹

نشست معاون سیاسی امنیتی فرماندار عسلویه با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان عسلویه با محوریت اشتغال برگزار شد. سجادی معاون سیاسی امنیتی فرماندار عسلویه گفت:در حال حاضر الحمدلله روند پیگیری اشتغال مطلوب است و امیدواریم استمرار داشته باشد که طی 38 روز گذشته نیز 82 نفر از جوانان شهرستان عسلویه در شرکت های مستقر در منطقه بکارگیری شدند.خبرنگاران شهرستان در این جلسه با چند نفر از جوانانی که به تازگی مشغول به کار شدند تماس گرفتند و از نتجیه به کارگیری آنها مطلع شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید علیرضا سجادی معاون سیاسی امنیتی فرماندار عسلویه در نشست با خبرنگاران این شهرستان گفت:اشتغال یکی از مواردی است که به جد مورد پیگیری فرمانداری و شخص فرماندار است در حال حاضر الحمدلله روند پیگیری اشتغال مطلوب است و امیدواریم استمرار داشته باشد.
 
 وی تاکید کرد: در مدت 38 روز گذشته 82 نفر بومی شهرستان عسلویه در شرکت های منطقه مشغول به کار شدند. در رابطه با موضوع اشتغال 130 نفر نیروی بومی که اخیرا به کار گرفته شده اند.
 
سجادی با بیان اینکه  وظیفه فرمانداری این نیست که جوانان جویای کار را جذب و بکارگیری کند گفت: ما فقط می توانیم جوانان را به اداره کار منطقه ویژه معرفی کنیم و نقش ما تهسیل گری است و اداره کار منطقه ویژه متولی اصلی کار است.
 
معاون سیاسی امنیتی فرماندار عسلویه گفت:حضور خبرنگاران برای ما فرصتی بود تا برخی موارد را مطرح کنیم. نقدهای منصفانه قطعا" به ما کمک می کند از نقدهای رسانه ها بیشتر از تعریف و تمجید استقبال می کنیم.
 
وی تصریح کرد:هر روز به افراد جویای کار اضافه می شود. باید تلاش کنیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. در بخشنامه وزیر نفت و قانون پنجم برنامه ششم توسعه می گوید که شرکت ها برای تامین نیروی کار خود باید به هسته نیروهای ساکن در مجاورت تاسیسات روی بیاورند و استخدام کنند.
 
سجادی در ادامه افزود: بعضی از جوانان شهرستان فرصت شغلی را از دست می دهند ما وقت می گذاریم نفرات را به شرکت ها معرفی می کنیم اما متاسفانه بعضی جوانان استقبال نمی کنند و فرصت شغلی که بدست آمده را از دست می دهند.
 
معاون سیاسی امنیتی فرماندار عسلویه یادآور شد: با رایزنی فرماندار و پیگیری معاون سیاسی ، امنیتی هیچ کدام از 45 نفر نیروهای حراست فاز 20 و 21 شرکت اویکو اخراج نمی شوند و در چارت مجتمع گاز پارس جنوبی قرار خواهند گرفت و با توجه به نیاز مجتمع به شغلهای دیگری مشغول خواهند شد از این تعداد 30 نفر نیروی بومی شهرستان عسلویه هستند.
 
وی اضافه کرد: در بحث اشتغال تسهیلات بانکی روستایی 19 نفر از روستاهای شهرستان مراجعه کرده اند به اداره کار معرفی شدند تسهیلات گرفتند و با راه اندازی کارگاه های کوچک در روستا ها 87 نفر را مشغول به کار کرده اند.ولی متاسفانه در بحث اشتغال فراگیر در شهرها هیچ شخصی مراجعه نکرده است 
 
 سجادی در پایان گفت: از تلاش های مدیر عامل منطقه ویژه نماینده مردم در مجلس و  مجموعه اداره اشتغال منطقه ویژه و مدیران عامل کلیه شرکت های نفتی و پتروشیمی منطقه که الحق و النصاف در بحث اشتغال کمک کردند با مجموعه فرمانداری شهرستان نظر مساعد دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

همچنین در این نشست  لیست 82 نفر بومی شهرستان عسلویه که با شماره ملی و شماره تماس بود خبرنگاران با تعدادی از آنها که به تازگی مشغول به کار شدند تماس گرفتند. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید