رییس جمهور در دیدار مردمی کنگان؛

تلاش دولت مهار تورم است

(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۹

دکتر حسن روحانی رییس جمهور در جمع مردم استان بوشهر در شهر کنگان گفت: امسال شاهد افزایش تورم بودیم و دولت تمام توان خود را برای مهار تورم در سال آینده به کارخواهد بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،رییس جمهور در دیدار مردمی استان بوشهر در ورزشگاه شهدای شهر کنگان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان بوشهر سفر می کنم گفت: در همه این سفرها شاهد حرکت مهمی در زمینه اقتصادی این استان بودیم و از مردمی که با وجود تغییرات جوی و باران شدید در ورزشگاه  حضور دارند صمیمانه تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه امسال در بعد اقتصادی بر مردم سخت گذشت گفت:علی رغم همه سختی ها مردم ما به دشمنان اعلام کردند که شاید بتوانید از لحاظ اقتصادی ما را تحت فشار قرار دهید اما این ملت در برابر همه توطئه ها ایستادگی خواهد کرد.

روحانی ادامه داد: دشمنان در همه این چهل سال انواع توطئه ها و دشمنی ها را بر علیه ملت ایران انجام داده اند اما ملت ایران با صدای بلند به همه توطئه ها پاسخ منفی دادند 

رییس جمهور افزود: آنهایی که درآمد ثابتی دارند تحت فشار هستند و خوشبختانه در بودجه سال آینده برای حقوق مجموع کارمندان که جمعیتی بالغ بر 5 میلیون و 500 هزار نفر هستند برای آنها 20 درصد افزایش خواهیم دادو برای کارگران نیز بیش از 20 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: تورم در کشور بیش از 20 درصد است اما توان دولت در همین اندازه است و تلاش دولت برای مهار تورم در سال آینده نیز ادامه خواهدداشت.

روحانی حمایت تولید و اشتغال جوانان در راس برنامه های دولت قرار دارد: وضعیت اشتغال در سال 97 مناسب بوده است اما متاسافانه هنوز بیش از 3 میلیون بیکار در کشور وجود دارد

رییس جمهور از پرداخت 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی خبر داد و گفت:  امیدواریم در مدت باقی مانده تا پایان سال نیز این مبلغ را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امسال تمام پروژه های بزرگ افتتاح شده اند افزود: بزرگ ترین پالایشگاه میعانات کشور به افتتاح نهایی در سال 97 رسید و پالایشگاه هرمزگان با ظرفیت 14 میلیون لیتر و ستاره خلیج فارس با 36 میلیون لیتر در روز که نمیی از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می کند افتتاح شد.

روحانی اضافه کرد: در یکی دو هفته پیش پروژه راه آهن قزوین به رشت افتتاح و کلنگ راه آهن رشت به آستارا نیز به زمین زده شد که این طرح خلیج فارس و دریای عمان به کشورهای شمالی اروپای شرقی و مرکزی را متصل می کند.

وی گفت: در سفر امروز به استان بوشهر 4 فاز جدید پارس جنوبی با سرمایه گذاری 11 میلیارد دلار به عنوان یکی از پروژه های مربوط به انرژی کشور در پارس جنوبی توسط خادمان ملت افتتاح می شود .

رئیس جمهوری افزود: در اواخر فروردین طرح بزرگ کشاورزی سدی آبی با حدود 10 میلیارد دلار به افتتاح می رسد که یکی از پروژه های بزرگ برای بحث آب و محصولات کشاورزی است.

وی اظهارداشت: درست است که امریکا ، صهیونیسم و برخی کشورهای مرتجع منطقه بر مردم ایران فشار وارد می کنند ولی با این وجود رابطه ما با همسایگان روز به روز توسعه خواهد یافت.

روحانی ادامه داد: در سفر اخیر به عراق مشخص شد که روابط 2 ملت و دولت این دو کشور یک رابطه نمونه و مثال زدنی در منطقه و جهان است.

وی گفت: سالانه 7 میلیون جمعیت بین ایران و اعراق تردد می کنند در این سفر تصمیم گرفته شد تا روادید برای مردم رایگان شود تا مردم سفر خود را در ایام اربعین و غیر اربعین انجام دهند.

در سفر دی ماه سال 1393 رئیس جمهوری به بوشهر، دولت 13 پروژه با اعتبار 6 هزار و 290 میلیارد ریال متعهد شد که مبلغ تخصیصی این سفر 420میلیارد ریال فراتر از تعهد دولت بوده است. 

این خبر تکمیل می شود...

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید